Depend Nagelvård

Skrivet 2010-12-28 @ 14:02:36
Igår tog jag tillfället i akt och använde mitt Depend Kit som jag fick i julklapp. Jag hade tänkt visa är lite vad jag gjorde!

Det är ganska många steg så förbered er för ett långt inlägg

Först började jag med att ta bort allt nagellack jag hade på



Sedan filade jag naglarna rätt kort för att jag vill att mina naglar ska vara bra när dom växer ut igen. De var inte så bra från början så att försöka köra fullt ut nagelvård på redan förstörda naglar verkar lite meningslöst.



Sedan värmde jag upp vatten i en kastrull på spisen men inte så pass mycket att jag brände mig och lät sedan naglarna bada i det i ca 5 minuter. Detta mjukar upp nagelbanden och naglarna och gör dom mer motagliga för de vårdande ämnena som jag applicerade senare.




Sedan applicerade jag nagel & nagelbands rengöring och lät det verka i 5 minuter.




Sedan skrubbade jag naglarna och nagelbanden riktigt noga med en nagelborste.



Sedan masserade jag in Myrra Olja hur länge som helst. Bara satt och masserade naglarna.

Jag glömde dock ta en bild på det

Och sedan tog jag handcreme och nagelbandskräm som jag också masserade lite kort



Och sedan´tog jag nagel serum! Detta stod inte i instruktionerna utan där var det slut efter nagelbandskrämen men jag valde att göra detta extra steg.


Efter det var det dags för baslack!





Sedan 3 lager och denna underbara färg ( MNY 753) som jag också fick i julklapp!

Sedan IsaDoras storsäljare Graffiti Nails som även den kom som paket.


Detta är det färdiga resultatet:


Som du kan se så har jag fortfarande väldigt torra nagelband men förhoppningsvis kommer denna behandling att hjälpa! :)

XoXo
Julia

Kommentarer
Postat av: beau´ty

Använd nageloljan från sally hansen :) den funkar bra!

2011-01-20 @ 06:41:25
URL: http://blackmalak.blogsport.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback