Här kommer än väldigt julig makeup som är perfekt för fester av alla slag!

En silvrig look med röda ögon ;)

Det är faktiskt mycket lättare än vad det ser ut!

steg 1: Primer! Alltid alltid alltid!
Steg 2: Silvrig ögonskugga över hela ögonlocket och den mellersta delen av undre fransraden. Jag applicerade med en 252 pensel från www.Sigmabeauty.com 
Steg 3: en matt svart ögonskugga i yttre ögonvrån under och över ögat! Applicera med en MAC 217 pensel och nudda knappt penseln i skuggan för att inte få för mycket produkt på en gång.
Steg 4: Vit/ljus silvrig ögonskugga i inre ögonvrån och sudda lätt neråt
Steg 5: En silvrig glittereyeliner över mellarsta delen av ögat! Både uppe och nere. Jag använde H&M's
Steg 6: Svart vattenfast eyeliner på vattenlinjen! Jag använde Lancomes Eye Kohl
Steg 7: Mascara, Jag använde Great Lash Mascara från Maybelline
Steg 8: Rött läppstift! Använd vilken som helst :)




XoXo
Julia

Kommentarer
Postat av: Newbie

Hej! Julia, kan inte du göra en "recension" med sminkborstar? Jag är nybörjare när det gäller smink och jag skulle gärna vilja ha lite tips på vilka borstar som är bra, men ganska billiga och vilka sorts borstar som man behöver och så... Hoppas att du kan hjälpa mig.



Kram

2010-12-18 @ 21:27:11
Postat av: per

haha. röda ögon?

2010-12-28 @ 23:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback