Tag: My Makeup Story

Skrivet 2010-11-27 @ 16:54:25
Här är en liten tagg som berättar hur jag började med smink!

Hur gammal var du när du började sminka dig?
Jag har alltid varit kreativ med smink och gjort olika roliga sminkningar sedan 10 år tillbaka! Jag fick min första stora sminklåda med typ 50 ögonskuggor och massor med annat när jag var 8. Men då hade jag redan gjort klart för alla att jag tänkte bli makeup artist. Det sa jag första gången när jag var 3 år! Jag hade aldrig smink i skolan men så fort jag kom hem så sminkade jag mig för att sedan tvätta av dt och sminka mig igen om och om igen! Och när jag var 11 så började kag ha smink på fester och sånt men jag började inte sminka mig i skolan varje dag förän jag var 13.

Hur blev du intresserad av smink?
Jag vet faktiskt inte! Jag har alltid bara älskat att hålla på med det och eftersom att jag inte kan måla eller rita så har sminket varit ett sätt att få utlopp för min kreativitet. Det är svårt att ge ett konkret svar men det beror nog lite på att det alltid var så spännande med smink och jag gick och lånade mammas smink i smyg... Jag fastnade bara för det och tyckte det var jätte roligt!

Vilka är dina favoritmärken?
Jag har extremt många favorit märken!
Dyra favorit märken:
MAC
Make Up Store
Make Up For Ever
Chanel
Urban Decay
OCC
Too Faced
Laura Mercier
Illamasqua
Benefit
Billiga Favorit Märken:
Wet n Wild
NYX
MNY
L'oreal
E.l.f
Maybelline
Ardell
Covergirl
Revlon
Rimmel

Vad betyder smink för dig?
För mig handlar inte alls smink om att vara snygg! Det handlar helt och hållet om att göra något kreativt och att experimentera med nya saker! Det är konst eller hur? Det är något med smink som bara gör mig jätte glad! Om jag tex hittar en fantastisk produkt så är det som om jag får en kick och jag går runt och är lycklig i flera dagar! Det går inte riktigt att beskriva vad smink betyder för mig. Jag älskar det!

Om du bara kunde ha 4 produkter på ditt ansikte vilka skulle det vara?
Jag vet inte riktigt om dom menar 4 produkter på huden eller i hela ansiktet med läppar och ögon inkluderat. Vi säger att de gäller hela ansiktet! Jag skulle ha:
Foundation
Rouge
Ögonbrynspenna
Mascara

Vad tycker du om billiga märken vs dyrare märken?
Jag har inte obegränsat med pengar så jag har utforskat den billigare marknaden rätt bra. Det finns otroligt bra produkter där som är minst lika bra som vissa dyra! Men jag känner ändå inte att jag hade velat leva med bara billiga märken! Om jag hade obegränsat med pengar så skulle jag nog inte köpa så mycket billigt utan välja det dyrare så som MAC, Chanel, MUFE och sånt. Men för oss lite fattigare så finns det fantastiska produkter på den billiga marknaden!

Vilket är det bästa tipset du kan ge till en nybörjare?
Jag har två tips:
Öva öva öva! Det finns inte många andra sätt att bli duktig på någonting.
Kolla in böcker eller youtube! Det finns sååå mycket man kan lära sig där.

Nämn en smink trend som du aldrig förstod?
Läpp penna läppglans looken! Det är bland det värsta som har hänt mänskligheten!


Vad tycker du om skönhets samhället på Youtube!
Skönhets samhället på Youtube har lärt mig allt jag kan om smink. Jag har det att tacka för mycket!

XoXo
Julia




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback