Böcker! Del 2

Skrivet 2010-10-04 @ 11:58:47
Hej hopp! Här kommer lite fortsättning på min bokserie... :D

Kevyn Aucoin
Making Faces




Det här är en riktigt riktigt bra bok! Mycket bättre en alla hans andra. Den är full med massor av steg för steg tutorials på allt från naturliga looker till High fashion looker som man defenitivt inte ser på stan!

Det finns massor med underbara inspirerande bilder och han gör det lätt fören att återsapa lookerna! Den här boken har inte mycket fakta som så, utan är mest inspirerande!

Betyg: 4.5/5


Laura Mercier
The new beauty secrets



Det här är en OTROOOOLIGT bra bok!! bättre än alla andra tillsammans! Jag lärde mig faktiskt jätte mycket saker och den passar perfekt för nybörjare och folk på en avancerad nivå! Den blev inte för en sekund tråkig eller tjatig, utan jag längtade hela tiden efter att läsa den!

Det var en perfekt mix mellan tutorials och fakta! Otroliga bilder och inte alls ett medel för att göra reklam för sig själv! Boken kändes äkta och genuint grym.

Hon lär dig att kompensera för runt ansikte, små ögon, små läppar, höga kindben och massa mer på ett förståeligt sätt! Love it!

Betyg: 5/5

Detta är vad jag hinner just nu men en del 3 kommer upp xD

Börjar ni inte bli trötta på detta nu?

Haha lämna gäärna en kommentar med DINA favorit böcker eller böcker som du helst bara hade slängt i papperskorgen...



XoXo
Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback