E.l.f cosmetics!

Skrivet 2010-10-05 @ 20:57:59
Ni som har följt mig under en längre tid vet att jag är ett gigantiskt fan av E.l.f cosmetics! Deras filosofi är att ha riktigt bra produkter till ett riktigt bra pris! ;) Haha förlåt det lät som en riktig reklam propaganda men om jag ska vara ärlig så är det för det mesta sant! Jag har nyligen fått deras nya produkter skickade till mig för att jag skulle prova ut dom och jag ÄLSKAR DOM!

Jag fick:



Det är en genomskinlig Gel som lägger sig som en skyddande barriär över huden innan foundation! Det kommer hindra foundationen från att sjunka in i porerna och på så sätt få sminket att hålla hela dagen! Det finns massor av olika typer av primers, dom som tar bort rödhet, ärr eller liknande. Dom som motverkar rynkor, som ger lyster till huden och så finns det då dom som mattar ner och får sminket att hålla. Denna primer faller in i den sista kategorin.



Den försvinner in i huden och blir helt osynlig men det går inte ens att föreställa sig hur mjuk huden blir efter denna!



Helt osynlig!

En sak som är viktig att tänka på är att den här primern innehåller SILIKON! Vilket är fantastiskt för att det suger upp all olja óm du har fet hy och det jämnar också ut huden och trollar bort rynkor och stora porer. Det som kan vara dåligt är att vissa är väldigt allergiska mor silikon så testa alltid på insidan av armen innan du använder den i ansiktet!

Min dom:

Det här är nästen Exakt samma sak som Smashbox photo finish primer som har vunnit så många priser för bästa primer, världens bästa sminkprodukt m.m så det skulle ta upp en hel datorskriven A4. Smashbox kostar runt 400 kr och den här kostar runt 70 kr....

Den luktar precis likadant som smashbox, den känns precis likadant, dden ser precis likadan ut, dom hävdar att dom ska göra precis samma saker och...

Huvudingredienserna är samma!

Smashbox ingridienser:                                         E.l.f Ingredienser:

Cyclomethicone,                                                    
Cyclomethicone, Dimethicone Crosspolymer, Silica, Penoxyethanol,                                                      Methylparaben, Ethylparaben, Propylparaben.

Dimethicone Crosspolymer,
Ethylhexyl Salicylate,
Isopropylparaben,
Isobutylparaben,
Butylparaben,
Retinyl Palmitate,
Tocopheryl Acetate,
Propylene Glycol, Water,
Grape Seed Extract, Kolanut Seed Extract,
Camellia Oleifera Leaf Extract



Smahsbox innehåller mycket mer vårdande ingredienser samt ingen silikon men annars är det i grund och botten same same...

Jag tycker att den fungerar fantastiskt och jag rekommenderar den till alla som har normal - fet hy och som vill att sminket ska hålla lite längre!


En klar bonus är också att man kan använda den som ögonprimer!

Ett minus får den dock för att förpackning pumpar ut Alldeles för mycket produkt...

Betyg:

4.8/5

Sedan fick jag också lite penslar!

Bland annat deras Powder Brush








Den här borsten är så grymt galet överbra... Den är perfekt för liquid foundation för att den arbetar in produkten i huden och får det att se så naturligt perfekt ut som det bara kan bli!

Jag älskar den!

För er som inte vill lägga mycket pengar på verktyg så köp den för sjutton idag!

Den kostar runt 40 kr och du har du en pensel som är UNDERBAR för:

Skulptering (den bästa penseln jag någonsin använt för det faktiskt, inkl. MAC)
Puder
Mineral Foundation
Flytande Foundation
Rouge
Bronzer
Highlighter

Tänk dig att ha en borste för allt det till priset av en sugig H&M pensel!

Detta är högkvalite och jag hoppas ni inser det!

Sedan fick jag även en angled brush som jag inte tänker säga så mycket om för att jag känner att detta inlägget redan är på tok för långt!





Den är iallfall perfekt om du tycker det är svårt med eyeliner för att den gör det mycket enklare.
Den är även grym för ifyllnad av ögonbrynen om du gillar att använda skugga eller vax till det.

Jag har använt en från Sigma makeup som proffsen använder och jag gillar denna mycket mer... helt ärligt.



Lova mig att besöka www.eyeslipsface.se och kolla in deras sortiment!

Snälla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback