Mina tre favoritmascaror!

Skrivet 2010-10-17 @ 13:11:04

Godmorgon alla snyggingar!

Idag tänkte jag ägna ett inlägg till mina 3 favorit mascaror som är billiga! Alltså ingenting från lancome, mac, shiseido eller Dior här inte!

Min absoluta favorit mascara genom alla tider är även mascaran jag använder nu och den heter
MAX factor 2000 calorie mascara



Den kostar ca 130 kr överallt ;)

Det är bara en helt vanlig borste och en helt vanlig formula men jag älskar den! Den ger mig otroligt mycket volym och längd utan att jag behöver kämpa med den i timmar! Den får mina ögonfransar att se ut som falska faktiskt! Den klumpar aldrig och den färgar inte av sig under ögat som nästan ALLA andra mascaror jag har använt gör...

Det enda som är lite dåligt är att det tar ca en halv minut för den att helt torka så om du spärrar upp ögonen innan den har torkat kommer du få svarta prickar över allt.... men men!

Min andra favorit är Maybelline Colossal Mascara!
Den här borsten är lite hårdare och mer precis än max factors. Men jag älskar den för att den separerar otroligt bra. Den ger mer längd än volym måste jag säga. Det är en perfekt vardagsmascara om du vill ha långa, separerade, klumpfria fransar! Dessutom gillar jag den gula tuben xD ca 139 kr

Klicka för att visa stor bild


 
Min tredje favorit är ett riktigt budget fynd!
Jag köpte den på H&M för 30 kr och förväntade mig verkligen inte att den skulle vara bra! Men jag blev förvånad!



Jag snackar om IsaDora Power Up Mascara!

Den är väldigt svart om man jämför med maybellines som nästan kan bli lite gråaktig. Den klumpar väldigt lätt om man inte är försiktig men om man använder lite åt gången och bygger på så ger den lika otroligt resultat som MAX factors! En negativ sak ä dock att jag får svarta ringar under ögonen... men jag använder Oriflames Waterproof Top Coat på nedre fransraden så är problemet löst! OBS! Jag har inte sett denna i butik på ett tag så den kanske inte tillverkas längre, men håll ögonen öppna!'


Hoppas ni tyckte detta var hjälpsamt!

XoXo
Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback