Min Foundation Rutin - Del 1, Hudvård!

Skrivet 2010-09-07 @ 15:57:30
Hej hopp!

Jag har hittat den ultimata foundation rutinen som passar perfekt för mina behov men som kanske inte passar för dina. Jag har kombinations hy och problemet att min foundation aldrig håller längre än några timmar! Jag har också väldigt lätt för att få finnar om jag använder dåliga produkter!


Hudvård:

Steg 1:

Rengöring

Jag använder Neutrogena visibly cear 2 in 1 wash and mask sedan något år tillbaka och den funkar jätte bra för mig!



Den använder jag med The Body Shop Facial Brush!




Steg 2:

Garnier Nordic Skin Care Alcohol free toner




Steg 2:

A creme

Skapar en jätte jätte jämn yta inför foundation applicationen och det är alltid viktigt att återfukta efter man har rengört! Oavsett hudtyp! A creme passar allas behov!



Steg 4:

Primer!!

En väldigt väldigt viktig del som många skippar! Slätar ut huden, får basen att sitta hela dagen och mattar ner/ ger lyster beroende på vilken primer du använder!

E.l.f Mineral infused primer

Ett billigt alternativ till Smashbox Photo Finish Primer! Mattar ner och får basen att hålla hela dagen!


Smashbox:      E.l.f:

445 kr             73 kr



Håll ögonen öppna för del 2!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback