Min Foundation Rutin!

Skrivet 2011-04-02 @ 19:49:11
Här kommer min uppdaterade foundation rutin. En hel del har ändrats sen förra gången.
Steg 1.
E.l.f Mineral Infused Primer
Den applicerar jag bara på näsan och underögonen. Mest för att det är på näsan som min foundation/concealer brukar
försvinna snabbast och under ögonen för att min concealer annars kan bli kakig och "torr".


Steg 2.
Corrector
Jag använder Make Up Stores Cover All Mix
Jag vet att många brukar blanda färgerna och applicera men jag får bäst täckning om jag applicerar correctorn för sig själv. Så jag tar den gula på finnar/röda märken/runt näsan och den rosa under ögonen. Den hudfärgade färgen återvänder jag till senare.


Steg 3.
Covergirl Clean Liquid Makeup
Den applicerar jag med en klassisk hederlig platt foundationborste så som MAC's 190 pensel. Jag har provat massvis med olika metoder och jag gillar den bäst.


Steg 4:
Sedan återvänder jag till MUS CAM och den hudfärgade nyansen. Jag går över alla partier som jag täckte med concealer innan för att bli av med den gula eller rosa nyansen. Detta ger fantastiskt resultat!


Steg 5:
Jag sätter allt med E.l.f's HD powder. och en stor sigma 150 pensel! Sedan tar jag det under ögonen med en sigma 224 pensel för att sätta min concealer under ögonen!
Sedan är det rouge och sådant men vad jag har då beror helt på humör och dag!
Hoppas detta hjälpte.
XoXo
Julia

Kommentarer
Postat av: Anonym

det skulle vara kul om du gjorde en video! :)

2011-04-05 @ 20:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback