Dagens Tips! - E3 METODEN

Skrivet 2011-12-09 @ 23:38:05
Hej allihopa!

Idag hade jag tänkt snacka lite om en metod man använder när man applicerar solpuder! Den kallas för E3 metoden eftersom att formen man använder sig av liknar ett E och en 3:a.
När man använder denna metod ger solpudret inte bara lyster och värme åt ansiktet utan dessutom definition eftersom att de mörkare nyanserna skapar illusionen av skuggor.

På bilden nedan kan man ganska tydligt se formen som jag har använt mig av. Man behöver såklart inte göra det lika tydligt som jag gjort i denna sminkningen utan det räcker med en väldigt liten mängd för att få effekt.




Solpudret appliceras på tinningarna, ner under kindbenen och tillbaka in under hakan. Din panna ser smalare ut, dina kindben framhävs och din haka ser mer definerad ut!
Med andra ord: sjukt bra!

Det kanske låter komplicerat med det går på typ 2 sekunder och jag använder det varje dag!



Kommentarer
Postat av: Lisa

Väldigt hjälpsamt! Jag har alltid undrat vad man ska göra med solpuder. Tror du att du skulle kunna göra ett inlägg på vilka som är dina favoriter?

2011-12-10 @ 12:05:15
Postat av: Anonym

jag tycker oxå ett inlägg på solpuder hade varit bra

2011-12-10 @ 12:06:02
Postat av: kaffehörnan

De blev riktigt snyggt

2011-12-10 @ 17:01:10
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback