Angående Ögonbryn!

Skrivet 2011-01-23 @ 15:28:33
Jag har fått en del frågor angående mina ögonbryn så jag tänkte gå igenom det lite snabbt nu.

För det första kan jag bara börja med att mina ögonbryn är naturligt otroligt tjocka! innan jag började fixa med dom så tog mina ögonbryn upp typ hela mitt ansikte :P
Jag gillar att ha lite tjockare ordentliga ögonbryn men jag hade inte någon form på dom utan de var mer som ett tjockt streck.

Så det jag gjorde var att jag tog bort hår under ögonbrynen där högsta punkten är så att jag fick en liten "arch". Sedan insåg jag att slutet på mina ögonbryn var hopplösa så det slutade med att jag helt enkelt tog bort den biten och målar i dom istället!

Utan ifyllnad ser mina ögonbryn rätt hemska ut om jag ska vara ärlig.

Det jag använder för att fylla i dom är H&M's ögonbrynspenna i färgen Light Brown. Inte för att pennan i sig är så bra utan tvärtom, alldeles för vaxig i konsistensen och lite för mjuk för en ögonbrynspenna. Men färgen är helt perfekt!

Jag använder Depends Ögonbryns Knivar och Vitrys pincetter för att fixa formen :)



Om du vill veta hur man använder dom så klicka här!






Det var allt, har ni fler frågor så lämna en kommentar :)

XoXo
Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback