Julias Sommar Favoriter 2011 - Ansikte

Skrivet 2011-07-02 @ 22:11:13


Primer: E.l.f Mineral Infused Primer
Den gör ett fantastiskt jobb med att jämna ut hudens yta och ge en illusion av perfekt hud. Men jag älskar den mest för att den hindrar mig från att bli glansig och för att det är den absolut billigaste primern jag har tillgång till. Om det inte hade varit för E.l.f hade jag nog struntat i primer helt och hållet för att jag faktiskt inte känner för att betala 400 kr för 30 ml produkt. Jag använder inte primer varje dag utan mest när jag sminkar mig lite extra vid speciella tillfällen under sommaren eller när jag vill att sminket ska hålla extra länge.

Foundation, Flytande: Neutrogena Healthy Skin Liquid Makeup
Den är ganska tunn i konsistensen vilket jag gillar under sommaren. Ca 90% av alla dagar under sommarlovet bär jag inte foundation men när jag gör det så är denna perfekt eftersom att den ser väldigt naturlig ut och är väldigt lätt så att det inte känns somm jag har smink på mig. En SPF på 20 är dessutom ett plus. Jag köper min via Ebay och Amazon.

Foundation, Mineral: MAC Mineralize Skin Finish Natural
Den perfekta sommar lystern skapas enkelt med denna underbara mineralprodukt. Den innehåller små små skimmer partiklar men gör mig inte glansig alls eftersom att det fortfarande är ett pressat puder. Det enda negativa är att den inte innehåller solskyddsfaktor. Den täcker precis lagom mycket för att jag bara ska kunna ha concealer och detta puder. Det funkar även perfekt för att sätta sin bas för en mer täckande variant.

Concealer: Coastal Scents Eclipse Concealer Palette
En underbar produkt som är ett måste för alla sminkälskare! Du behöver inte köpa Coastal Scents versionen utan bara söka på 15 concealer palette på Ebay eller liknande och välja den billigaste du kan hitta. Det jag älskar med den är att den täcker bra och att det är perfekt att ha så många olika nyanser under sommar när de flesta av oss blir lite brunare. Även om du skulle få en mycket mörkare hudton behöver du inte oroa dig för att köpa en ny concealer! Klicka här för mer info!

Löst Puder: E.l.f HD Powder
Precis som Makeup For Ever HD Powder fast sjukt mycket billigare. Ger en matt finish hela dagen!

Fast Puder: Maybelline Clear Pure Smooth Powder Foundation SPF 20
Jag köpte det i Thailand och tror tyvärr inte att det är tillgängligt i Sverige. Det är dessvärre en riktigt bra produkt med SPF 20 för varma sommar dagar då man bara vill slänga på en allt-i-ett produkt. Solskydd, foundation, puder och concealer i ett enda steg.

Rouge: E.l.f Mineral Blush i Rose
Är någon förvånad? Ger den perfekta lystern och en fräsch levande effekt till ansiktet :) Håller hela dagen och är billig! Jag har använt min nästan varje dag i ett år och har mer än hälften kvar så den är verkligen värd pengarna. Jag älskar att den kostar 36 kr men jag skulle seriöst betala 200 kr för en produkt av så hög kvalitet.

Highlighter: E.l.f Studio Blush Gotta Glow
Otroligt lik NARS Albatross fast lite mindre pigmenterad. Den har ett guldigt skimmer som får mig att se väldigt brun ut vilket jag älskar! Måste provas för oss som älskar Highlighter!

Bronzer: E.l.f Studio Bronzer i Golden
Såååå mycket produkt! En gigantisk förpackning packad med produkt som kommer räcka mig resten av livet! Jag älskar att den har lite skimmer men inte för mycket. En helt matt bronzer kan få ansiktet att se lite dött ut medans en bronzer med för mycket skimmer bara gör att man ser ut som en glansig boll. Vilket inte är så snyggt... Det är 4 olika färger tillsammans som man kan välja att blanda ihop eller att använda var och en för sig. Det är hur bra som helst för att då kan man använda de ljusare nyanserna när man är blekare och de mörka nyanserna när man är brunare.
XoXo
Julia

Kommentarer
Postat av: kaffehörnan

Vad fin bild

Hoppas du mår bra

2011-07-02 @ 23:29:38
URL: http://kaffehornan.se
Postat av: Emelie

Ville bara säga hej :) Läser din blogg så fort du uppdaterar, jag är själv en sminknörd! :)

/Blowfish-Emelie

2011-07-02 @ 23:52:55
URL: http://blowfish88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback