Gästbloggsdags!

Skrivet 2011-05-02 @ 19:47:12
Nu har det blivit dags för mitt gästinlägg hos underbara Kaffehörnan!
Jag valde att skriva lite om min syn på smink och skönhet eftersom att det trots allt är en del av min header och hela anledningen till att jag har denna blogg! Vill ni se det riktiga inlägget så klicka här! Annars kommer jag klistra in texten nedanför :) Hoppas att ni gillar det...

Hej Allihopa!

Mitt namn är Julia och jag driver skönhetsbloggen Makeup Is Art! Det som skiljer mig från många andra skönhetsfantaster är just min syn på smink och skönhet. Det är många som tror att smink bara handlar om att se bra ut och om att dölja sina skavanker. För mig handlar det om så mycket mer. Visst kan det vara bra att kunna trolla bort mörka ringar med lite concealer men den riktiga skönheten i smink ligger inte i concealern eller mascaran. Makeup Is Art. Smink är konst. Jag blir lika förundrad varje gång jag ser vad smink egentligen kan göra! När jag ser hur några få produkter kan ändra en människas drag helt och hållet. Tex trolla fram kindben som inte syns, förminska/förstora någons näsa, ändra ögonformen helt och hållet eller ge en illusion av perfekt hy. Med rätt verktyg och metoder kan man göra vad som helst, med bara lite smink!

Till skillnad från en konstnär så är ansiktet min kanvas och det gör det hela ännu roligare! Att måla på en tom duk är att anpassa materialet efter mina behov men när jag målar på ett ansikte, är det jag själv som måste anpassa mig efter ansiktet. Jag måste analysera personens drag och lista ut vad som behövs göras för att nå ett önskat resultat. Jag kan inte bara börja göra vad jag vill utan att tänka på vad som passar för just den modellen. Om jag skulle ta en sminkning som jag gör på mig själv och gör exakt samma på någon annan skulle det se för jävligt ut! För sanningen är att inga ser precis likadana ut och därför bör inte deras smink se precis likadant ut heller.

I min blogg skriver jag om produkter jag gillar och inte gillar, sminkningar jag gjort, dagens makeup, tips och tricks samt massvis med hudvård för att ge dig så bra förutsättningar som möjligt. Jag testar olika produkter och gör experiment för att krossa gamla myter. Jag försöker att helt enkelt skapa en bra blandning! Jag gör även tutorials och steg-för-steg bland annat i form av videos! Men mest av allt skriver jag om min passion och jag hoppas att det är något som verkligen syns när man läser min blogg.

Jag ser det som mitt mål att informera och inspirera!

Och tack igen Christer för att du låter mig gästblogga här på din underbara och underhållande blogg och för alla fantastiska tips du har gett mig!

XoXo

Julia



Kommentarer
Postat av: kaffehörnan

Har sett på mina kommentarer att de varit uppskattat inlägg du gjorde

Ska fundera, sen återkommer jag till dig

2011-05-03 @ 08:58:26
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Sofia

åh, vad kul :D

2011-05-03 @ 21:21:46
URL: http://fashionandstuff.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback