Naglar: Bourjois uppföljning!

Skrivet 2011-05-20 @ 18:39:39
Tjo! :)

Här kommer min utlovade recension av Bourjois "7 days vinyl and shine" som ska hålla i sju dagar utan att tappa glansen.
Först måste jag börja med att säga att detta lack var en DRÖM att applicera. Penseln var en perfekt blandning av OPI (lite för stora) och China Glaze (lite för små). Den var precis lagom hård för att jag ska kunna ha lagom mycket kontroll utan att det kommer massa utanför.



Formulan var lika perfekt. Den täckte på ett lager!! ETT LAGER! OMG! Och den smälte ut och gav ett perfekt jämt och OTROLIGT glansigt resultat utan topplack!
Men....
Jag kan inte säga att det höll vad det lovade. Titta in resultaten nedan!

Dag 1.



Dag 2:



Dag 3:



Dag 4:




Som du ser hade lacket börjat försvinna på topparna redan tredje dagen och fjärde dagen var det så dåligt att jag inte stod ut! Jag hatar att ha avskavt nagellack så jag tog bort det...  Förlåt men jag kunde inte hålla mig!
Glansen höll dock i sig bra under hela min testperiod. Jag skulle säga att lacket håller i ungefär 3 dagar vilket är ett bra resultat men inget fantastisk om man tänker på vad Bourjois utlovade.

Lägg nu märke till att experimentet gjordes HELT utan överlack eller underlack! Resultatet blir såklart förbättrat beroende på vilket under/överlack du använder.

Betyg:

Applikation: 10/10
Förpackning: 10/10
Glans: 10/10
Pris: 7/10
Hållbarhet: 5/10
Genomsnitt: 8.5/10


Slutbetyg:


Rekommenderas för att formulan är fantastisk men den håller inte vad den lovar!
XoXo
Julia

Kommentarer
Postat av: Sofia

jättefin färg på nagellacket iaf! ;)

2011-05-20 @ 20:50:05
URL: http://fashionandstuff.webblogg.se/
Postat av: Pensel Special?

Jag undrar bara om du skulle kunna göra klart din Pensel Special. :) Jag skulle nämligen gärna vilja veta mer om penslar och hur man sköter dem.



Ha det bra!

2011-05-21 @ 11:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback