Dagens Makeup! + Ej Retuscherat

Skrivet 2011-09-28 @ 21:53:05
Väldigt väldigt enkel!


En skugga över hela ögonlocket och sedan lite svart eyeliner :D


Jag har fått lite frågor om jag retuscherar mina bilder mycket. Svaret är NEJ!) Jag brukar använda mig av Picnik.com för att öka kontrasterna och ljusstyrkan lite men jag ändrar aldrig någonting i sminkningen eller lägger till/tar bort något.


Det gör jag ENBART för att bilderna ska visa sminket så likt verkligheten som möjligt. Färgerna på sminket blir oftast så mycket mindre färgstarka och dramatiska på kamera vilket är synd! Jag vill visa er hur sminket skulle sett ut om ni hade sett det i person.
Men för att visa er hur lite jag retuscherar lägger jag nu med en helt 100% ofixad bild :)
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback