Dagens Tips! - Använd Bas!

Skrivet 2010-08-24 @ 15:38:56
Tjo! Här kommer ett litet tips för er som kämpar med skuggor som inte är så pigmenterade! Det vill säga att dom inte ger så mycket färg!

Jag har en sådan skugga i min matta 88 palette så jag tänkte demonstrera skillnaden det gör med en vit bas under skuggor som inte ger någon färg!

Du kan använda vilken vit krämbas som helst!

En vit kajal
Vit Foundation
Vitt Teatersmink
Vitt läppstift
Vit Concealer

Allt som är krämigt och vitt helt enkelt!

Det enda problemet man kan få av vissa kräm produkter om man applicerar för mycket är att det kan lägga sig i de små vecken man har på ögon locket! Om detta händer rekomenderar jag att applicera väldigt tunt eller att se dig om efter vita baser som hävdar att vara Non - Creasing så bör du slippa problemet!

Detta tips kommer också göra att du slipper att skuggan faller ner under ögat och den kommer hålla hela dagen!

Här är en bild av en jätte fin blå skugga som tyvär inte är så pigmenterad som ni ser till vänster men med en bra vit bas funkar det hur bra som helst!



xx

Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback