Cut Crease - A Guide To The Basics

Skrivet 2011-08-06 @ 12:51:56
Hej!

Idag hade jag tänkt snacka lite om ett uttryck som heter "Cut Crease". När man gör en Cut Crease i sminkningar betyder det att man har en väldigt skarp linje i globlinjen. Så istället för att blanda ihop alla färgerna ser man till att det är väldigt definerat och tydligt vart gränsen går.


Jag har skapat en Cut Crease genom att bara använda EN produkt! En svart eyeliner från Lancôme. Det är inte så svårt som det ser ut. Följ instruktionerna nedan så får du reda på hur DU kan använda denna teknik själv.


Det enda jag gjorde var att rita en linje i globlinjen som blev tjockare och tjockare desto längre ut mot yttre ögonvrån jag kom. Sedan suddade jag ut den översta kanten med en sådan här pensel.



Eftersom att jag använde en Eyeliner som är en krämprodukt är det bäst att använda penslar av syntetiskt hår eftersom att naturhår kan bli förstört om man använder det med krämer.

Metoden man använder för att skapa en cut crease är att applicera lite, sudda  ut kanterna, applicera lite mer där du vill att det ska vara mörkast och sudda. Det är bara att fortsätta med den processen tills du är nöjd med resultatet. Kom ihåg: Övning ger färdighet!!

XoXo
Julia


Kommentarer
Postat av: anonym

kan du visa ditt rum :D jag vill gääärna seee

2011-08-07 @ 22:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback