The Union Jack

Skrivet 2011-12-10 @ 23:11:34
Jag körde loss lite idag genom att försöka återskapa den brittiska flaggan, Union Jack, på mina läppar!

Min kamera har dött för tillfället så jag var tvungen att fotografera med mobilen vilket ledde till att typ alla bilderna blev suddiga.... KUL. Men vad gör man? ni får en ganska bra bild av hur det såg ut iallfall ;)


Vit Bas - Kryolan Aqua Color


Jag använde Kryolans Aqua Color i färgen White som bas över hela mina läppar. Detta känns sjukt obehagligt och torrt men det ger en cool effekt!




Skimmer - MAC pigment Vanilla


Sedan pressade jag en skimmrig vit ögonskugga, MAC's pigment i färgen Vanilla, över hela läpparna för lite extra festligt resultat.





Rött Läppstift - Lancome

Sedan använde jag ett rött läppstift från lancome för att rita korset i mitten. Vissa av bilderna ser ut att vara jätte redigerade men det är helt enkelt min värdelösa mobilkamera som spelar mig ett spratt...





Sedan ritade jag fyra diagonala streck med samma läppstift.





Sedan ritade jag små blåa "trianglar" mellan allt det röade och lämnade små vita bitar synliga.





Än en gång: jag ber om ursäkt för den kassa kvaliten men jag tänkte att ni kanske ville se det iallfall!



Kommentarer
Postat av: Lenore

Tufft! Och det funkar nog att ha i några timmar eftersom motsvarande del av läppen har samma mönster!

2011-12-10 @ 23:32:12
URL: http://lenoresmakeup.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fan vad coolt! riktigt fett

2011-12-11 @ 16:07:28
Postat av: Anonym

asså du är typ den mest kreativa människa någonsin! Riktigt imponerande, speciellt eftersom att du är så ung :)

2011-12-11 @ 16:08:17
Postat av: Nanna

Jag älskar det väldigt mycket Julia. Du är väldigt kreativ

2011-12-11 @ 16:48:23
Postat av: kaffehörnan

wow vilka bilder vad häftigt

De skulle man viljat vara med om

2011-12-12 @ 20:33:44
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback