Gårdagens Make Up! En Tutorial

Skrivet 2011-01-01 @ 16:34:32
Här kommer en liten tutorial på min nyårs make. Det var samma som jag hade på lucia för några veckor sedan.
Bilderna är tagna i lampljus så ursäkta den gula tonen i bilderna.

Steg 1. Primer! E.l.f mineral eyeshadow primer som vanligt.



Sedan applicerade jag L'oreal Contour Kôhl eyeliner i färgen Metal Grey jätte slarvigt över hela ögonlocket.



Sedan suddade jag ut den skarpa linjen med en pensel borste. Så som sigmas 219 pensel! Den är verkligen idealisk för att sudda ut kräm produkter.



Jag använde en bas för att göra färgen mer intensiv. Silver skuggan som jag snart ska använde är inte jätte pigmenterad men sätter man den ovanpå en krämbas så får den verkligen något att greppa. Detta hindrar också skuggan från att creasa och gör så att den håller extra länge!

Nu använder jag den ljusaste silver i matta 88 paletten för att "sätta" färgen.


Sedan satta jag en matt svart skugga i yttre ögonvrån. Inte så mycket i globlinjen. Jag använde MAC's Carbon eyeshadow för att den svarta skuggan i 88 paletten suger!



Sedan gjorde jag samma sak under ögat. Den silvriga under hela och sedan den svarta i yttre ögonvrån.

Det glömde jag dock ta bild på :S

Men sedan tog jag en vit eyeliner inne i ögonvrån och suddade ut den med samma pensel borste. 219





Och sedan satte jag den med en vit skimmrig skugga. Svart eyeliner på vatten linjen och lite på övre fransraden och ett TON mascara!




Sedan satte jag på lite rött läppstift och fixade håret och Voìla!






Jag flätade mitt hår dagen innan nyår så det är därför det är lockigt! Jag satte upp det med en stor klämma.
XoXo
julia

Kommentarer
Postat av: din skratt guide

Hejsan, gillar du de är extra goda skrattet om dagen ?

kolla då in min blogg & skratta ! :D

2011-01-01 @ 20:43:11
URL: http://skrattfeber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback