Julias Sommar Favoriter 2011 - Hudvård

Skrivet 2011-07-01 @ 16:53:52

Rengöring: Boots Botanics Deep Clean Cleansing Mousse
En rengörings-mousse som passar perfekt för mig nu under sommaren eftersom att den kontrollerar olja och rengör huden utan att torka ut den. Huden känns otroligt fräsch och ren efteråt! Den gör verkligen ett bra jobb med att göra min hud mindre glansig.

Peeling: -

Jag har skrivit om den i hur många inlägg som helst men det jag gör är att jag tar en bomullsrondell och fuktar den ordentligt med färsk citronjuice. Sedan häller jag på rikligt med socker och börjar massera in det i mitt ansikte. Ger massvis med lyster till huden samt hjälper mot mina ärr som är kvar efter gamla finnar och exem.

Ansiksmask: Neutrogena Visibly Clear 2 in 1 Wash/Mask
Om jag slarvar och använder vanlig solkräm för kroppen i ansiktet blir resultatet en miljard finnar som är i princip omöjliga att få bort. Denna produkt är det enda jag har stött på som VERKLIGEN hjälper. Det är därför den är med i mina favoriter år efter år efter år. Att den dessutom kan användas som daglig rengöring är ett stort plus.

Remover för ögonmakeup: Olivolja
Olivolja är billigt och otroligt bra. Det smälter bort sminket på några sekunder samt vårdar ögonfransarna så att de växer snabbare och mer :) Mer tips om hur du kan använda olivolja hittar du här!

Dagkräm: Korres Pomegranate Moisturizer
Känns lätt som luft på huden och kontrollerar olja hur bra som helst.
Den luktar också riktigt fräscht och känns väldigt lyxig!

Nattkräm: A - Creme

Har du inte provat den måste du beställa hem ett gratis provtest nu direkt! Man får tillräckligt med produkt i testern för att kunna bilda sig en bra uppfattning om den. Men jag lovar, du kommer inte bli besviken! Det är verkligen en mirakelprodukt. Beställ den här!

Solskydd: Neutrogena Ultra Sheer Dry Touch Sunblock SPF 55
Jag köper min från Ebay. Du kan välja mellan allt från SPF 30 - Spf 100 vilket är toppen :) Jag betalar runt $12 inkl. frakt men då kan jag lova att en flaska räcker huuuur länge som helst. Den ger mig inte den där äckliga känslan som de flesta andra solskydd brukar ge. SPF 55 brukar räcka för min del.

Duschkräm: Lush Honey I Washed The Kids Soap
Luktar sååååååååååååååååååå gott!! Det går verkligen inte att beskriva med ord! Finns att köpa på Lush.se i lösvikt.

Body butter: The Body Shop Mango Body Butter
Desto mer du återfuktar din hy desto länge håller brännan. Därför brukar jag blaska på ganska ordentligt med denna otroligt återfuktande produkt. Mango är min absoluta favorit men jag älskar Pink Grapefruit och Coconut också :)

Bodylotion: Lush Dream Cream
Lush Dream Cream heter som den heter av en anledning. Den känns verkligen som en dröm på kroppen. Konsistensen påminner om Yoghurt på ett väldigt bra sätt! Till skillnad från ovanstående produkt lämnar dream cream ingen kladdig yta på huden. Den känns otroligt fräsch och bra.

Skrubb: The Body Shop Pink Grapefruit Body Scrub

Det är läskigt hur mycket grapefrukt denna skrubb luktar! Jag använder den innan brun utan sol för att se till att applikationen blir jämn och att färgen håller!

Brun Utan Sol: Dove Summer Glow Body Lotion
¨
En fuktkräm med en hint brun utan sol i sig. Varför inte ge brännan en liten boost när man ändå återfuktar? Den ger ett väldigt naturligt resultat utan att bli för mycket. Ett stort plus är också att den inte luktar lika mycket som andra BUS utan den luktar faktiskt riktigt gott.
Titta in imorgon för del 2!

XoXo
Julia

Kommentarer
Postat av: Selma

RE: Ja, jag ska gå på midnattsvisningen av Harry Potter!!! :D I Malmö då såklart :)

2011-07-01 @ 21:13:56
URL: http://semlansbilder.blogg.se/
Postat av: Selma

Siri och någon som antagligen blir min mor, vi vet inte riktigt ännu :3

2011-07-02 @ 17:48:15
URL: http://semlansbilder.blogg.se/
Postat av: Anna

Bra och fin lista! Jag undrar om du kan göra ett inlägg om finnar? Har många och känner mig obekväm. Vill inte börja med smink, men kanske någon typ hemmakur? Det är panik, vill INTE få ärr efter det eller något när jag blir äldre. SNÄLLA HJÄÄÄÄÄLP!

2011-07-02 @ 21:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback