Inköp från Grekland

Skrivet 2010-08-18 @ 11:34:00
Äntligen så ska jag visa er vad jag köpte i skönhetsväg i grekland! Jag köpte saker från märket Korres som greklands motsvarighet till lush!

Dom använder bara naturliga produkter utan parabener, mineraloljor och silikoner och massa annat konstigt grejs. För att min A Creme gick sönder var jag tvungen att köpa en ny. SÅ jag gick in på ett apotek och talade om min hudtyp och vilka problem jag hade och bla bla bla. så ger hon mig en kräm som jag ska ha. Sen så kommer jag hem med krämen och märker att den är för torr hy med rynkor! Vilket är motsatsen till vad jag bad om!

Så jag går tillbaka och hon ger mig fel gång på gång så tillslut tar jag den jag vill ha och det slutade med denna:

Pomegranate Moisturizing Cream Gel ca 300 kr i sverige



Ok, den är väldigt väldigt lätt på huden har en rätt tunn men luftig formula. Den luktar väldigt underligt... jag tror att det är någon stark parfym i den som jag inte gillar direkt.
Korres beskriver den såhär:

Granatäppleextrakt, rikt på tanniner, drar ihop porer och gör huden fastare. C-vitamin och E-vitamin i kombination med avokadoextrakt ger väsentligt skydd tack vare antioxidanter.

Jag har rätt stora porer så jag tänkte att det aldrig är fel med lite porsammandragande (?) krämer? Jag tycker inte att den här krämen tillför så värst mycket fukt till mitt ansikte och tar bort finnar, torra fläckar eller feta fläckar. Den påstås vara balanserande för kombinations hy (min hy)

Efter att jag har änvänt denna blir jag alltid jätte glansig enda tills jag sätter på mig mitt smink!

Så nästa sak jag köpte var det berömda KORRES LIPBUTTER! WIII!
Ni har säkert hört folk över hela världen prata om detta och det är ju Korres signatur produkt! Jag lovar att ALLA som är intresserade av skönhet ber för detta läpp balsam! Folk åker till GREKLAND för att få tag på det!! Så bra är det!

Det finns här i sverige men då kostar det 130 :- till skillnad från det jag köpte i grekland på apoteket för 40 kr...

Jag valde Pomegranate även här helt enkelt för att den luktade bäst! Det finns massa olika frukter och alla luktar som sin respektive frukt. Dessutom var färgen på pomegranate fin! Knall rosa:D



Produkten smälter på läpparna och ger en väldigt fin naturlig glans på läpparna utan att se ut som om man har kletat på massa läppglans. Den s´luktar fantastiskt ser fantastisk ut och är helt enkelt beroende framkallande!!

IM IN LOVE!

Xoxo

Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback