Lush!

Skrivet 2010-08-27 @ 15:11:46
Mitt andra inlägg om Lush i den här bloggen!

Som ni vet så ääääälskar jag ju lush men det är totalt omöjligt att få tag på i malmö utan jag måste sätta mig på tåget till göteborg i 4 timmar och det vill jag inte! Men som tur är så har jag släkt i stockholm och dom skickade detta underbara paket till mig i present!!



Här är innehållet!:


Floating Island Badolja:




Lush beskriver denna älskling såhär:

Floating Island smälter sakta och tyst upp i ditt badvatten och gör vattnet sagolikt väldoftande av sandelträ och citron. Luta dig tillbaks och njut medan krämig mandelolja och kakaosmör mjukgör din hud. Ta alltid en hel Floating Island i ditt badkar. Om du delar och ransonerar så kommer du aldrig få uppleva den äkta lyxen av ett fulländat Floating Island bad.

Jag har själv inte använt denna än som med många av dom andra produkterna men den luktar gooott!! Jag kan tänka mig att huden blir galet mjuk pga all mandelolja och kakaosmör!


Honey I washed the kids tvål



Honey, I Washed the Kids är en jättesöt tvål (på alla sätt). Det är svårt att inte tycka om den, när man ser biten, dekorerad med bivax och vet att den är gjord på honung och aloe vera. När man sedan doftar på den, är det svårt att inte älska den. Vår kära gamla Honey Waffle har tackat för sig och gått i graven, men återuppstod i en mycket bättre skepnad som Honey, i Washed the Kids. Som en bonus minskar denna söta tvål ditt trånande behov av sötsaker. Försök inte äta den bara, tvål kan dofta osannolikt gott, men smakar ju gräsligt!

Utav alla saker i mitt Lush paket så luktar den här bäst! Jag kommer aldrig aldrig kunna ta slut på dän här för jag är helt klart beroende av lukten! Den luktar sött och lite fruktigt och om den någonsin tar slut skiter jag i vilket och sätter mig på tåget till göteborg för den luktar helt otroligt!!

Ma Bar bubbelbar

Mar Bar var en gång i tiden en tillfällig produkt till mors dag. Hur som helst, eftersom vår tillfälliga produkt var doftsatt med choklad och honung, dekorerad med en sockerbit, gav massor av härligt skum i badet och råkade (?) bli en omedelbar bästsäljare, blev den mer än tillfällig så att säga. Vi hade ju varit knäppa om vi inte sålt den året runt, eller hur? Så Ma Bar blev kvar, för bubblor ska alltid finnas, inte bara på mors dag!

Den här luktar chocklad! Helt galet men jag lovar ett den mörka sidan luktar som ren chocklad! Jag har hört en hel del folk säga både positiva och negativa saker om denna! Jag låter er veta vad jag tycker, det ska bli spännande! En sak är iallfall alla överens om.... den ger hur mycket bubblor som helst så använd för guds skull inte hela!!

Dream Cream



Dream Cream har varit en av våra bästsäljare från starten och det tack vare att vi tagit allt som vi kunde komma på som lugnar och vårdar huden och blandade det till en utsökt hudvårdare på burk! Havremjölk, rosenolja, olivolja och tea treeolja är några av ingredienserna!

Vad mer kan jag säga än att detta är en tidslös klassiker som kändisarna inte kan få nog av! Jag använde den i morse och min hud är slät som silke! (?)

Helping Hands


Bilden lånad från www.makeupandbeauty.com

Helping Hands handcréme gör underverk med torra och nariga händer. Mandelolja är en suverän fuktgivare, särskilt bra för händerna. Hjälper dig att vårda händer som farit illa av för hett diskvatten, kyla eller trädgårdsarbete. Sheasmör mjukar upp huden så den blir smidig och inte stramar. Lavendel sägs ha en läkande inverkan på torr hud. Använd Helping Hands och gummihandskar och du får filmstjärnehänder

Det var länge sedan jag hade problem med torra händer men den här krämen gör mina händer lena som en babyrumpa haha! Den luktar dock inte så gott men den gör vad den lovar!

Ceredwyn´s Cauldron Badolja



Lush’s Ceridwen’s Cauldron är en magisk blandning av eteriska oljor som förvandlar ditt bad till ett förtrollat elixir. Den är nämligen döpt efter en trollkvinna som bodde i Wales. Om du spottar tre gånger i badvattnet när du använder denna får du önska dig något! Vi rekommenderar ett bad med massor av stearinljus runtomkring och med telefonen utdragen (alternativt avstängd). Varje Ceridwen´s Cauldron ligger i en bit fint muslintyg och är doppad i torkade blommor. Kakaosmör och valnötsolja mjukgör din hud och hela havregryn masserar din lekamen.

Ser fram emot att prova den! Den ser lyxig ut och luktar ren lavendel!

Aqua Mirabilis Exfoliator


Vår mirakulösa duschbit för kroppen är ett säkert kort och nästan för vacker för ord. Aqua Mirabilis innehåller malda mandelskal för en skön peeling som försiktigt avlägsnar döda hudceller samt närande ros och sandelträ.  Använd Aqua Mirabilis i duschen eller badet, massera in över hela kroppen, exfoliera och skölj av.

Den luktar precis som Honey I Washed The Kids fast i en mycket mildare form och inte alls så stark och intensiv!
Den smälter härligt i händerna!



Det var allt den här gången!

XoXo

Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback