Dagens Make Up/Nya Inköp!

Skrivet 2010-12-05 @ 12:17:11
Igår köpte jag maybellines 24 hour superstay makeup foundation! Jag har velat ha den ur länge som helst och äntligen köpte jag den. Jag hade riktigt höga förväntningar på denna eftersom att jag har hört en hel del bra saker om den.

Men jag måste säga att jag blev sååå besviken! Jag ser ut som en megafjortis i ansiktet!! Så ni där ute som gillar att se ut som fläckiga ompaa loompas ska köpa denna! Den ser ut att vara perfekt färg för mig när jag sätter på den men som med många andra billigare foundations så oxiderar den efter ett tag.

När en foundaion eller concealer oxideras så betyder det att det sker en kemisk reaktion som gör att produkten ändrar färg och blir ca 2 nyanser mörkare och bra mycket mer orange. Jag har haft detta problemet med många billigare foundations vilket är ett stort problem eftersom att jag alltid köper den allra ljusaste nyansen och ändå ser jag ut som en idiot! Om jag uttrycker mig såhär: Jag har nog aldrig sett så här hemsk ut i ansiktet som jag gör just nu.

Jag applicerade den över E.l.f's mineral infused primer med E.l.f's studio powder brush. Jag ska prova med lite andra appliceringssätt sedan för att hitta vad som funkar bäst!

Fjortisen inom mig kommer fram:




Närbild på hur hemskt det ser ut:


Som sagt så ska jag prova massa andra sätt för att se om det finns någonting som kan rädda mig. Bland annat att mixa med en vit foundation. Annars är det 150 kr i sjön...

XoXo
Julia

Kommentarer
Postat av: Lina

Fan! Jag som hade tänkt köpa denna

2010-12-05 @ 12:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback