Tutourial- Alexandra Burke All Night Long

Skrivet 2010-07-12 @ 11:49:19
ÄNTLIGEN!

Nu kommer den efterlängtade alexandra burke looken till min blogg:)

Bli skrämda...





Lite special effekter....



1: Applicera en primer över hela ögonlocket och under ögat. Jag har änvänt e.l.f mineral eyeshadow primer
2: Applicera en silvrig kräm skugga så som e.l.f duo eyeshadow cream i black liqourice över ögonlocket upp till globlinjen.
3: Ta en 194# colncealer pensel eller en liten syntetisk skugg pensel och applicera en svart cream eyeliner t.ex mac blacktrack fluidline under ögat och dra upp den så att det blir ett snett streck från utsidan av ögat. om du tycker det är svårt att få det jämt så kan du sätta en tejpbit och dra strecket efter den. 
4: Dra sedan ett jämt streck från spetsen på linjen du just drog genom hela globlinjen och skapa en spetsig kant så som bilden visar.
5: Applicera en högskimmrig silvrig ögonskugga överallt där du inte satte det svarta med en 239# pensel eller en hård skuggpensel.
Jag har änvänt denna skuggan från 88 skimmer paletten:


6:använd sedan en silvrig glitter liner över den silvriga skuggan. Jag har använt H&M's liner som dock sved i ögat!:(
Ett bra lite dyrare alternativ är glitter liner från GOSH
7: sätt en svart kajal på övre och nedre vattenlinjen.
8: MASCARA! Använd gärna lösfransar!:)

DET VAR ALLT!

XoXo


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback