Tutorial - Världens enklaste sminkning!

Skrivet 2010-11-20 @ 15:42:07
Här kommer en liten tutorial på världens enklaste fest sminkning! Detta är för er som kanske är nybörjare men som ändå vill ha lite färg!

Först är det som alltid primer som gäller! Jag har använt E.l.f's mineral eyeshadow primer!

Sedan har jag min bas, den här gången använder jag en svart gel eyeliner.



Den applicerar jag med en fluffig pensel för jämnast resultat!



Och där kikar en osminkad julia fram...



Det behöver inte alls vara noga! Det viktigaste är att det inte finns några skarpa linjer.

Sedan ska vi ta en platt och hård pensel. Som Sigma's 252!


SÅ tar jag denna skuggan från den skimmriga 88 paletten! Men du kan använde vilken turkos skugga som helst! Eller vilken annan färg som helst för den delen.



Sedan applicerar jag den över hela ögonlocket!





Sedan suddar jag ut kanterna med en 217 pensel som jag glömde ta bild på!

Sätt på Mascara och fixa ögonbrynen och voila! Du är klar





Ta mina tips och gör detta till ditt eget! :)

XoXo
Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback