Beauty Would You Rather!

Skrivet 2010-10-08 @ 21:36:48
Hallå hallå!

Jag hittade den roliga "Vad skulle du helst göra?" pollen på Veronikas hemsida! Jag översätter frågorna till svenska och sedan svarar jag på vilket av de 2 alternativen jag skulle välja! Detta är oftast ett spel som handlar om hemska pinsamma saker men eftersom att min blogg handlar om skönhet så ska såklart mina spel också handla om skönhet!

1. Skulle du hellre gå ut med en hemsk frisyr och fint smink eller en fin frisyr och inget smink?
Definitivt en hemsk frisyr och fint smink! Det är väl det jag har varje dag? Och jag ser för jävlig ut utan smink eftersom att jag har halva ögonbryn och taskig hy så svaret här var enkelt...

2. Skulle du hellre raka av dig ögonbrynen eller tappa alla dina ögonfransar?
Den här var riktigt svår... Men jag skulle nog välja att tappa alla fransarna eftersom att man kan ha lösögonfransar och faktiskt få det att se naturligt ut medans ditmålade ögonbryn aldrig ser bra ut...

3. Skulle du hellre vara tvingad att bara shoppa på MAC eller Kicks i resten av ditt liv?
Fan alltså! För det första hade jag dödat personen som tvingat mig, men jag måste nog välja Kicks :( För att MAC har inte tillräckligt med billiga saker och ibland så behöver jag en ny concealer NU! Men jag har inte alltid råd att betala flera 100 kr för den... Fast ett liv utan MAC är inget riktigt liv.

4. Skulle du hellre bära Läppenna/Läppglans looken eller en permanentning á la 80 talet?
Jag lägger upp lite bilder så att ni kan föreställa er hur båda kan se ut!







Jag skulle DEFINITIVT välja 80 tals permanentningen! Det är ju riktigt coolt att ha stort stort stort hår á la 80 talet medans läpparna är rent ut sagt förjävliga! Det finns ingenting coolt eller snyggt eller trendigt med första bilden.

5. Skulle du helst lämna huset med en tydlig foundation rand eller en alldeles för tydlig rouge?
Super svårt! Jag skulle nog välja tydlig foundation rand för att jag har halsduk på mig hela tiden och då skulle man inte se den! xD

6. Skulle du helst sätta på dig ett par MC hammer pants eller Biker Shorts på stan?




Defenitivt Harems Byxorna! Vem älskar inte dom!?

7. Skulle du hellre ha en riktigt dålig orange brun utan sol eller konstiga tydliga märken efter att du har solat?
Jag skulle välja konstiga tydliga märken eftersom att då visar man iallfall att man har ett liv!  Man har varit ute och haft roligt medans om man har en dålig fejkbränna så ser det bara patetiskt ut.

8. Skulle du helst ha en ful frisyr eller en ful hårfärg?
Ful frisyr eftersom att det sliter så jäkla mycket på håret när man färgar det och jag är en sån som inte gör så mycket med mitt hår utan bara satsar på att ha det riktigt hälsosamt och starkt! Så med en ful frisyr kan man alltid bara sätta upp det eller locka det eller nåt;)

9. Skulle du helst bli av med Twitter eller Youtube?
Jag har inte ens Twitter och funderar inte på att skaffa, medans Youtube... Jag är lätt beroende!

10. Skulle du välja att aldrig någonsin använda en enda sminkborste eller aldrig använda mascara??
Jag skulle aldrig någonsin sluta använda mina borstar! Dom är diamanten i min juvelsamling eller hur man nu brukar uttrycka sig. Utan dom är jag ingenting! Medans mina ögonfransar är rätt långa naturligt så jag kan bara ta svart eyeliner på dom så är det lugnt;)



Det var allt! Jag hoppas ni tyckte det var lika skoj som jag tyckte att det var!

XoXo
Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback