Dagens Make Up!

Skrivet 2010-10-02 @ 13:53:20
Hej hej! Nu är allting som det ska igen och bloggen funkar! puh... fick hjärtattack där!

Jag har iallfall lånat lite nya sminkböcker av bland annat Jemma Kidd och Kevyn Aucoin! Jag kollade igenom dom lite snabbt och beslöt mig för att försöka återskapa den här looken ur Jemma Kidds bok.



Jag blandade MAC e/s Carbon med en guldglittrig från skimmriga 88 paletten!









På läpparna blev det Rimmels Moisture Renew i färgen soft coral med ett transparent gloss över



Om jag ska vara ärlig så är det inte en look jag gillar så mycket men den var bland de finaste jag kunde hitta bland alla böckerna... Det säger en del om vad jag tycker om dom.

Den här looken är inte särskilt smickrande på mig. eftersom att jag inte har världens största ögon och mörka färger, speciellt på vattenlinjen förminskar ögonen! Jag har inte heller så mycket dimension i mina ögon. alltså inte mycket till en globlinje, så detta kan få mina ögon att se lite "platta ut". Jag brukar föredra att ha en mörkare färg i globlinjen för att få mer dimension till ögat!

XoXo

Julia

Kommentarer
Postat av: Sofia

älskar färgen på ögonskuggan, skitfin!

2010-10-02 @ 14:30:43
URL: http://sofiado.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback