Min kvällsrutin

Skrivet 2010-10-26 @ 19:12:20
Här kommer steg för steg hur jag tvättar av mitt smink!

Så det första jag gör är att ta av mitt ögonsmink! Vissa vanliga rengöringslotions funkar för detta också men den jag använder (Garnier pure active) ska man inte ha runt ögonen. Så det jag använder är Extra Jungfru Olivolja! det är antagligen världens bästa sminkborttagningsmedel. Grundregel nr 1 i kemi: Lika gillar lika! Vilket innebär att eftersom allt smink är oljebaserat så kommer oljan att bryta ner sminket mer effektivt än något annat.




Efter det så sjöljer jag av det värsta med vatten men är noga med att det finns lite olivolja kvar på ögonen och gnugga för gudsskull inte dina ögonfransar! Var försiktig :)
Tänk också på att inte torka ansiktet efter utan låta det vara vått! Det behövs i nästa steg:)


Nu så kommer vi till Garnier Pure active!! Men använd vad som passar din hudtyp bäst! Jag använder denna i hela ansiktet förutom runt ögonen och detta tar bort mitt smink i övriga huvet! Massera ett bra tag för att öka blodcirkulationen.



Sedan sköljer vi igen! Tvätta fortfarande inte bort ALL olja på ögonen!





Sedan är det dags för att torka ansiktet! Här så gnuggar vi inte eller hur? Nej vi trycker handuken mot ansiktet för att suga upp vattnet. Detta är extra viktigt om du har torr hy




Sedan fuktkräm! För nätterna gillar jag att använda en lite tjockare kräm. Just nu så använder jag A cremen!



Anledningen till att jag inte tvättar bort all olivolja är för att det återfuktar ögonfransarna och på så sätt gör så att dom växer mer! Genialiskt eller hur? :P

XoXo
Julia

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har igång massa tävlingar nu

& det kommer in nya titt som tätt.



Lottar bl.a ut Britney Spears nya parfym!



Var gärna med och tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag så hemskt mycket om ursäkt..

Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-10-27 @ 08:51:45
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback