Min Foundation Rutin - del 2

Skrivet 2010-09-08 @ 19:48:57
Hej hopp!

Här kommer del på där det handlar om själva sminket!

Steg 1:

Maybelline Dream mousse Concealer!

Egentligen är det smartast att applicera efter foundation men eftersom att den här concealer är mycket mycket ljusare än min foundation så använder jag den under och så blandar den sig perfekt med min hud!

Jag änvänder fingrarna eller en #SS194 concealer pensel och duttar först på och sen smetar jag ut det! (mm vad mysigt det lät!)

Den kostar ca 80 kr på H&M och jag är i färgen 04 (som sagt alldeles för ljus)




Steg 2:

Clinique Superbalanced Make Up

Jag tror att alla vet att detta är min HG (holy grail) foundation! Älskar den över allt annat! Täcker lagom utan att bli kakigt!

Kostar runt 310 kr på Kicks, Åhlens mm! Jag är i färgen 03

Jag applicerar detta med en 187 borste från Sigma som är det absolut bästa! Det går tusen gånger snabbare än med vanlig pensel och man får en otroligt jämn och fin finish!





Steg 3:

E.l.f High Definition Powder! Ett grymt transparent puder för nästan inga pengar alls!

Kostar runt 70 kr på www.eyeslipsface.se




Jag tror jag gör en del 3 imorgon också! Där jag går igenom contouring/highlighting, bronzing och rouge!

Xoxo
Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback