Tagg: Frågor!

Skrivet 2011-04-14 @ 22:50:45
Hej hopp! Jag hittade en Tagg med lite olika frågor somo jag tänkte kunde vara´roligt att få svar på!


Hudvård:

Hur många gånger tvättar du ditt ansikte dagligen?
2 ggr. En gång på morgonen och en på kvällen.

Vilken hudtyp har du?
Blandhy/Fet hy

Vad använder nu för rengöring?
L'oreal Pure Zone

Brukar du skrubba ditt ansikte?
JA! minst 1 gång i veckan.

Vad använder du för peeling?
Hemgjord av citron, socker och ibland honung.

Vilken fuktkräm använder du?
Korres pomegranate eller A-creme.

Har du fräknar?
Nej.

Använder du ögonkräm?
Bara om mina ögonlock känns irriterade.

Har du hy som lätt får finnar?
JA!

Har du någonsin använt Pro-Active?
Nej.

Smink:

Vad använder du för foundation?
CoverGirl Clean Foundation för Fet hy.

Concealer?
CoastalScents Eclipse Concealer palette.

Vet du vad du har för underton?
Ja. Neutral/Rosa

Vad tycker du om lösögonfransar?
Mycket jobb men bra för de som behöver! Är verkligen perfekt för att liva upp en sminkning eller för att göra något galet!

Visste du att man ska byta mascara var tredje månad?
Ja.

Vad använder du för mascara?
Clinique High impact

Skulle du välja att bara handla på Sephora eller Mac?
Med tanke på att vi inte har Sephora i Sverige så skulle jag välja MAC. Men om vi hade haft Sephora skulle jag välja det.

Vad använder du för verktyg när du sminkar dig?
Penslar från Sigma/E.l.f/m.m

Använder du ögonskuggprimer?
Alltid!

Använder du ansiktsprimer?
Ibland, oftast bara runt näsan där jag har stora porer.

Vilken är din favoritögonskugga?
Kanske MAC woodwinked men jag är inte säker!

Hur ofta petar du dig i ögat med en eyeliner?
Inte alls ofta! Kan inte komma ihåg när det senast hände.

Vad tycker du om lösa pigment?
Pain in the ass men oftast väldigt vackra och värt allt slit. Det är svårt att hitta några med bra kvalitet men när man väl hittar dom så är dom fantastiska!

Använder du mineral smink?
jag använder en mineral primer och rouge från E.l.f men mineral foundation har aldrig funkat på mig.

Vilket är ditt favorit läppstift?
Mist 305. Eller Rimmel Moisture Renew i färgen Soft Coral.

Favorit läppglans?
Ingen aning!

Vilken är din favorit rouge?
E.l.f mineral blush i Rose eller Clinique Sunset

Köper du smink på ebay?
Ja

Gillar du billigare smink?
JA! Hallå? Jag snackar om E.l.f och liknande dygnet runt.

Sminkar du dig på ett klumpigt sätt?
Nej?

Nämn ett smink misstag som du hatar?
När man använder 2-stegs mascara och det vita syns.

Gillar du färgglatt smink eller mer neutralt?
Både och!

Vilka kändisar tycker du alltid har snyggt smink?
Christina Aguilera och Kim Kardashian.

Om du skulle lämna huset med bara en sminkprodukt på dig, vilken skulle det vara?
Concealer.

Skulle du kunna lämna ditt hus utan smink?
Ja men jag skulle inte vilja.

Vilket är det bästa sminkmärket?
MAC.

Vad tycker du om smink?
Min header säger allt! Det är ett fantastiskt sätt att uttrycka sin kreativitet och det är fantastiskt vad man kan göra! Man kan verkligen ändra sitt utseende totalt.


XoXo
Julia






Kommentarer
Postat av: Anonym

1. mer än 2..

2. fet hy/ len hy

3. neutrogena 2 in 1

4. ja nästan varje dag

5. JULIAS HEMGJORDA SÅKLART!!!

6. neutrogena 2 in 1

7. nej

8. noop

9. jaa!

10. nää, är den bra??!!

-----------------

1. använder ej foundation

2. använder ej concealer

3. vad e underton för ngt??

4. älskar lösögonfransar, men som sagt så tar det mkt låång tid att sätta på dem!

5. ja

6. isadora telescopic explosion och yria från yves rocher

7. MAC

8. vne

9. nej

10. nej

11. använder inte, passar nte mej

12. nästan varje dag tyyp :P

13. använder ej

14. ja

15. använder inte läppstift

16. LIPSMACKER!!

17. från yves rocher

18. nää

19. jaa

20. NEEJ

21. när kajalpennan typ "smält" o man blir svart under ögonen

22. Kim Kardashian

23. both of 'em

24. mascara

25. nää

26. MAC elr maybeline tkr jag

27. looove it

2011-10-22 @ 17:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback