Bra medel för finnar!

Skrivet 2011-02-19 @ 13:49:36
Halloj!

Helg och lov... äntligen!! Ska bli så skönt att få vila lite :)

För några veckor sedan såg jag en video av Xsparkage som rekommenderade äppelcider vinäger som spot treatment för finnar. jag har provat metoden nu i drygt en månad och hade tänk låt er veta vad jag tyckte! Men först...

Här är videon!


Obs! Det verkar inte funka att visa videos direkt i bloggen men titta tillbaka om någon timme så ska vi se om jag kan ha löst problemet. Om du vill se den nu, klicka här! 

Jag sätter på det precis innan jag går och lägger mig, och jag måste säga att det stinker... men det är helt ok. Bättre än massa andra metoder jag har provat!

Det svider lite först, främst om det är en öppen finne eller om den är röd och irriterad men på mig så går det över nästan direkt.

Dagen efter ser jag direkt att finner defenitivt är reducerad i storlek samt att den inte kliar/gör ont längre. Den är inte helt borta men det är en klar förbättring!

Jag provade detta på lite mindre finnar och märken och det funkade inte lika bra. Jag tror att effekten blir störst om det är ett svullet område.

Jag älskar denna metod och kommer klart att fortsätta använda den.
Hon snackade även om att göra ett ansiktsvatten av grönt te, äppelcider vinäger och något som heter Witch Hazel?
jag har ingen aning om vad Witch hazel är för något och om det går att få tag på i sverige... men om jag hittar det så låter jag er veta!

XoXo
Julia

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej! Witch hazel/ trollhassel finns i en serie hudvårdsprodukter för finnig hy, serien hete Demons & Angels och kommer från apoteket. Jag har deras Face Wash och Face Gel, och de funkar bra på mig :)

2011-02-19 @ 22:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback