Review: Maybelline Dream Mousse Concealer

Skrivet 2011-02-22 @ 14:03:59

En concealer i drömform... Sant! Det är en helt fantastisk concealer som täcker allt utan ett behov av mycket produkt!

Den håller hela dagen och jag har inte märkt att den kakar sig under ögonen som så många andra concealer gör. Den appliceras bäst med antingen fingrarna som smälter produkten lite och gör att den blandar sig med huden bättre, eller en fluffig pensel som MAC's 224. Den ger lite av en airbrushed effekt och är snabbare än att använda fingrarna.


Den är dessutom otroligt billig! Kostar bara 85 kr på de flesta ställen.




Det jag kan klaga på är att den bara finns i 2 färger... Och båda två är för LJUSA för mig!!!!!

Jag menar... har det någonsin hänt? Jag brukar behöva köpa den ljusaste nyansen och sedan blanda den med massa vit foundation för att få den tillräckligt ljus för min hy. Därför applicerar jag den för foundation så jämnar det ut sig när foundationen kommer på.

Jag kan tänka mig att detta är ett problem för dom med mörkare hy än mig. Det kanske går att hitta i fler färger på ebay eller amazon? Prova det :)

XoXo
Julia


Kommentarer
Postat av: Louise

sv: tack

2011-02-22 @ 14:51:02
URL: http://luzzys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback