Dagens Makeup! - Tequila Sunrise

Skrivet 2011-07-05 @ 22:35:35
Dagens Makeup är inspirerad av Marlena från MakeupGeek och hennes senaste tutorial! ni hittar hennes orginal genom att klicka här!
För er som inte orkar kolla på hela videon går jag igenom steg-för-steg här :)




Steg 1: Jag applicerade en svart gel eyeliner över hela ögonlocket väldigt väldigt tunt bara för att få en lite mörkare bas.
Steg 2: Applicera en orange ögonskugga i globlinjen. Helst med matt finish!



Steg 3: Applicera en gul ögonskugga över den oranga och sudda upp mot brynet.



Steg 4: Jag använde MAC's Sketch över hela ögonlocket och suddade ihop med den oranga skuggan.



Steg 5: För lite mer definition valde jag att ta en svart skugga på yttre delen av ögonlocket. Längs med fransarna och upp i glodlinjen tills det skapade ett "C"



Steg 6: Sedan pressade jag på lite guldigt glitter över det lila. (som syns väldigt dåligt på bilderna, sorry)

Utan blixt                                                              Med Blixt


Steg 7: Lite vit skugga i innre ögonvrån och under brynet. Matt ögonskugga för omväxlingens skull ;) + Eyeliner och Mascara





På med lösögonfransar och sedan ser ni det färdiga resultatet nedan!
















Xoxo
Julia

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad fint det blev! :)

2011-07-05 @ 23:26:21
URL: http://blowfish88.blogg.se/
Postat av: Honi

Jättefint :) Marlena är så himla duktig!

2011-07-06 @ 13:43:18
URL: http://honi.blogg.se/
Postat av: Albulena

Snyggt! :D

2011-07-06 @ 13:55:48
URL: http://albanese.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv: Åh men varsågod! :) Jag själv är ganska nyfiken på Nyx lack måste jag medge!

2011-07-06 @ 23:05:13
URL: http://blowfish88.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej Julia! Så himla duktig du är. Skulle du inte kunna göra någon retro-sminkning. 60-tals inspirerad?

Roligt om du gör det!!! Puss&kram från Maja

(hoppas du har en bra sommar)

2011-07-11 @ 15:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback