Julias Sommar Favoriter 2011 - Ögon

Skrivet 2011-07-04 @ 14:05:56

Ögonprimer: E.l.f Mineral eyeshadow primer
Behöver jag verkligen ge denna produkt en närmare introduktion? Precis lika bra som UBPP och Too Faced SI till en bråkdel av priset!

Mascara: L'oreal Double Extend Beauty Tubes
Detta är en så kallad "Tubing" mascara vilket innebär att dden är i princip vattenfast och håller sjukt bra fram tills vattnet blir över 38 grader. Då smälter den bort direkt! Jag älskar det för att det innebär att jag kan bada hur mycket som helst och svettas lika mycket utan att behöva oroa mig för svarta panda ögon. Det som gör den bättre än en vanlig vattenfast mascara är att den är otroligt lätt att tvätta bort! En riktig sommar -hit.

Eyeliner: NYX Felt Tip Liner
Vattenfast och håller verkligen hela dagen! Väldigt lätt att få till exakta linjer och att skapa den perfekta "Cat-eye" looken :) Finns på Eleven!

Glittereyeliner: Barry M Glitter Eyeliner i Gold
Jag hittade den jätte billigt på Engelska Ebay och älskar den! Den är verkligen fullpackad med glitter vilket är svårt att hitta för ett billigt pris. De flesta billiga glitter eyeliners brukar vara en genomskinlig gel med små bitar glitter i. Barry M Glitter Eyeliner är motsatsen! Massvis med glitter med en liten mängd gel i :) Jag fick min för ca 35 kr. De har även andra färger så som blått, grönt och svart men den guldiga är den enda jag har provat.

Kajal: Lancome Le Crayon Khôl Black Ebony
Såå pigmenterad! Man nuddar knappt ögonen och vips! Intensivt kolsvart direkt! Perfekt för vattenlinjen.

Ögonbrynspenna: Mist Brow Shade No. 4
Jag föredrar verkligen att använda en ögonbryns skugga istället för penna nu när jag har fått ordning på formen. Det blir ett helt inlägg om mina ögonbryn snart! Jag använder skuggan med en sneställd pensel (E.l.f Small Angled Brush) och resultatet blir mycket mer naturligt och vackert :p

Ögonskugga, palette: 88 Shimmer Palette
Tidigare har jag valt den matta versionen som min favorit men nu under sommaren bär jag nästan bara skimmriga skuggor! Det är så perfekt att bara slänga på en skimmrig champagne färgad skugga över hela locket + lite mascara och sedan vara klar! Det går inte riktigt att få det med en matt skugga.

Ögonskugga: Mac Woodwinked
Perfekta sommarskuggan! En guldig nyans med otroooligt krämig och pigmenterad formula. Ibland kör jag med lite blå kajal under nedre ögonfransarna och jag älskar kontrasterna mellan det neutrala och färgstarka!
 Eye Shadow

Ögonskugga, kräm: E.l.f Cream Eyeshadow Butter Pecan
Riktigt fint att bara applicera ett tunt tunt lager av den ljusare färgen! Kan även användas som highlighter för kindbenen.

XoXo
Julia




Kommentarer
Postat av: Emily

Åh men tack så mycket! är helt självlärd, om man då inte räknar med tipsen jag fått från youtube :)

2011-07-05 @ 00:00:22
URL: http://trickmetolife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback