Recension: Montagne Jeunesse Peel Off Mask

Skrivet 2011-07-10 @ 11:55:50
Så här sitter jag nu och bloggar med masken på. Jag försökte ta bilder men det var näst intill omöjligt eftersom att jag inte kan röra en muskel utan att den här silikon ytan spräcks. Det känns verkligen som om någon har lagt en tjock mur på mitt ansikte som är omöjlig att bryta igenom!  Ingen skön känsla direkt...


Det jag gillar med den är dock att man verkligen känner hur den rengör! Om jag fläktar med handen känns det som om luften går rakt in i mina prorer och rengör! Det blir liksom en isande, kall känsla vilket jag älskar! Den påminner mig lite om neutrogenas mask på så sätt att man verkligen kan känna hur huden rengörs.

Jag blev lite besviken när jag fick se en tjock, trögflytande, klar gel med en rosa ton istället för den intensiva lila färg som bilden hade. Den luktar otroligt parfymerat och väldigt sött... inte direkt någon fräsch doft utan mer något som man blir spyfärdig av om man redan är åksjuk.

Det finns defentivt rum för förbättring när det gäller färg, konsistens och doft. Utöver det var den väldigt lätt att applicera men jag inte riktigt tänka mig att den blir lika lätt att ta av. Kanterna är inte riktigt så definerade så att
man bara kan ta tag i dom.
Det står på paketet att man ska ha den i 10 - 20 minuter menjag har haft den i 5 minuter och den är redan helt
torr! Jag tror jag tänker vänta lite till dock....


UPPDATERING:

J***vlar i hel***e vad det gjorde ont!! Här ser ni en video på hur det gick till....



XoXo
Julia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Aaaaaaa! Stackaren!!!!!!!!!!!!!!! SKA ALDRIG PROVA!

2011-07-10 @ 22:38:03
Postat av: sophie*-^

hahha tycker alla ansiktsmasker känns så ;o

2011-07-13 @ 18:27:17
URL: http://www.plasticbag.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback