TAG - Would you rather

Skrivet 2011-07-23 @ 22:19:55

Hej hopp!

Här kommer jag med ännu en tagg :) Den här gången blir det en uppdaterad 2.0 version av förra årets favorit.

 

Jag gjorde detta förra året och tyckte det var så sjukt roligt att jag bara inte kunde låta bli att göra den nya versionen. För er nya läsare så går detta ut på att man ska välja mellan två helt överjävliga alternativ. Förra året var det frågor som: "Skulle du helt raka av allt ditt hår eller bli av med alla dina ögonfransar". Alla frågorna är såklart skönhets relaterade!

 

1. Skulle du helst bli av med alla dina mascaror, eyeliners, läppstift och läppglans eller förlora alla dina paletter och ögonskuggor.

Definitivt det andra alternativet! Jag KAN inte leva utan mina ögonskuggor. Dessutom kan man använda skuggorna som eyeliner, och läppstift!

 

2. Skulle du helst raka av allt ditt hår eller aldrig kunna klippa det igen?

Med tanke på att jag klipper mitt hår max en gång om året så tror jag att jag skulle kunna leva med att aldrig kunna klippa det igen. Det slutar väl växa efter en viss punkt? :S

 

 

3. Bär du helst korall färgad rouge eller mer rosa tonad?

 

Eftersom att jag är otroligt blek och har en rosa underton i min hy, ser rosa bättre ut på mig. Men jag kan inte påstå att jag inte älskar korall!

 

 

4.Om du hade 7000 kr att spendera på antingen smink eller kläder?

Smink....

 

 

5. Skulle du helst vilja använda läppstift som eyeliner eller eyeliner som läppstift.

Jag skulle helst vilja använda eyeliner som läppstift av flera anledningar:

de flesta läppstift är inte säkra att använda runt ögonen

jag är lite knäpp och älskar blåa eller svarta läppar

rosa/röd/lila eyeliner är ganska svårt att bära...

 

 

 

6. Skulle du helst vara tvingad till att bara använda en ögonskugga i resten av ditt liv eller en läpp produkt.

Öh... en läpp produkt? duh. Ingen svår fråga.

 

7. Skulle du helst ha vinterkläder på sommaren eller sommarkläder på vintern.

Ehm jag tycker att sommarkläder generellt är snyggare men jag fryser så förbaskat mycket året om så jag skulle antagligen inte överleva i 4 minuter på vintern med sommarkläder på.

 

 

8. Vill du helst ha riktigt mörka naglar eller färgstarka naglar året om?

Jag bär färgstarkt nagellack året om.... fast jag älskar mörka nagellack också fast de är lite mer begränsade. Jag bär bara mörka naglar på vintern och hösten medan jag kan bära starka färger när som helst.

 

9. Skulle du helst bara kunna ha ditt hår i en hästsvans eller i en slarvigt uppsatt knut.

Mitt hår funkar inte riktigt att ha uppsatt slarvigt eftersom att jag har tjockt hår men tunna hårstrån. Det ser helt enkelt inte bra ut på mig vilket jag tycker ät jätte synd! Därför väljer jag hästsvans.

 

 

10. Sulle du helst aldrig måla dina naglar igen eller aldrig använda läppglans igen.

Aldrig använda läppglans. Det finns läppstift och läppbalsam som ger en liknande effekt. Men mina naglar är så dåliga, spruckna och tunna att jag faktiskt behöver nagellack för att stärka dem lite.

 

11.Skulle du helst leva utan smink eller nagellack i resten av ditt liv?

Nagellack. Jag skulle aldrig vilja leva utan smink resten av mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Anonym

1. paletter o ögonskuggor, använder ändå inte dem som ja har hemma såå..

2. aldrig klippa det igen, äslakr lång hår o så finns dt ju behandling om håret blir slitet

3. korall

4. kan nte välja en av dem, men skulle nog mest spendera pengar på kläder o spara liite pengar till smink ex. mascara o såånt

5. eyeliner som läppstift, får tyyp en allergisk reaktion om jag lägger läppstift på ögonen (har provat)

6. en läpp produkt

7. inget av dem, om nån skulle tvinga mej o göra så skulle ja hellre döö!

8. starka färger of course!

9. slarvigt uppsatt

10. aldrig använda läppglans!

11. nagellack, smink gör ju såå mkt skillnad, men inte nagellack!

2011-10-22 @ 17:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback