Panik! Jag har slut på...

Skrivet 2011-03-06 @ 20:26:15
Hej hopp! Här kommer en liten lista på saker du kan använda som reserv om du råkar ha slut på något. Vad gör man om man till exempel har slut på eyeliner och gästerna kommer om en halvtimme? Det ska detta inlägg handla om!


Om du har slut på...

Concealer:

Använd foundation med en concealer pensel för maximalt täckande effekt. Kolla även i locket på din foundation där det ofta finns lite torkad foundation som har tjockare konsistens. Den fungerar perfekt som concealer.

Puder:

Använd kroppspuder (aka baby puder). Fungerar hur bra som helst! Var bara noga med att inte ta för mycket för att det kan lämna en lite vitaktig yta. Även inte det bästa för fotografier men bör inte vara något problem om du sprayar med vatten, Fix + eller något annat settingspray. Det gör jobbet!

Rouge:

Du kan antingen använda en rosa ögonskugga men var försiktig för ögonskuggor är oftast bra mycket mer pigmenterade än rouger. Eller så kan du använda ett läppstift! Ta lite på fingrarna och arbeta länge för att blanda in det noga i huden. Detta är även bra om du sminkar dig "on the go". Alttså på tåget, bussen eller liknande. Då slipper du ta med dig läppstift och rouge.

Läppstift:
Använd ögonskugga eller rouge! Var bara noga med att du har något under så att det fäster ordentligt. Tex vaselin eller läppglans. Jag skulle nog tagit läppglans ovanpå för jag är inte så förtjust i den extremt matta looken.

Ögonskugga:

Använd eyeliner som krämögonskugga. Ta lite på baksidan av handen och sedan doppar du penseln i det och använder som en vanlig skugga. Tänk på att det är mycket svårare att sudda än en vanlig ögonskugga.

Eyeliner:

Använd ögonskugga med en fuktig eyeliner pensel! Fungerar hur bra som helst. Eller så kan du använda mascara med en eyeliner pensel.

Mascara:

Pensla på Liquid eyeliner på ögonfransarna och borsta sedan igenom med en gammal mascara borste eller med en spoolie. (se bilden)



Ögonprimer:

Krämögonskugga eller lite foundation/concealer på ögonlocken fungerar ganska bra. VAr bra noga med att du mättar produkten så att skuggan inte creasar. Prova att sätta på ögonskuggan i flera lager så håller den också längre.

Jag tror att det var allting jag kan täcka än så länge! Kommer jag på mer så kommer jag uppdatera inlägget!

XoXo
Julia




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback