Review: Maybelline SuperStay 24 h Foundation

Skrivet 2011-03-23 @ 16:33:01
Här är en liten rescention på Maybelline SuperStay foundationen (är det så man böjer foundation?)

Du får 30 ml för 150 kr på de flesta ställen så som Åhlens, Kicks, Lindex m.m.

Jag tycker att den här foundationen håller måttet. Först var jag jätte besviken på den men jag tror att det var för att den var alldeles för mörk för mig. Den torkar ganska snabbt till en matt yta så du får arbeta fort. Jag blandar ut min med massvis av vit foundation från StarGazer så jag tror att det ändrar resultatet lite.

Jag måste bara klaga lite på urvalet. Det finns väldigt få färger och det är otroligt svårt att hitta något för dom med ljusare och mörkare hudton än "normalt". Dessutom har nästan alla nyanser en mer eller mindre rosa ton vilket inte passar alla.

Den luktar väldigt gott och min hud har inte reagerat på den över huvudtaget, vilket är ett stort plus med tanke på att min hud är ganska känslig.



Angående hållbarheten:

Inte en chans att denna skulle hålla i 24 timmar för en enda människa på hela jorden. Den sitter kvar efter att jag kommer hem från skolan men ser definitivt inte likadan ut som den gjorde när jag först applicerade den. Jag skulle säga att den ser bar ut i 6 timmar och att den sedan börjar försvinna.

Om ni vill veta hur den ser ut på mig så ta en titt på de senaste dagens makeuper så lovar jag att det är Maybelline superstay som sitter i mitt ansikte.

Betyg:

Förpackning: 3/5 (bra med pump men inte praktiskt med glasflaska)
Hållbarhet:    3/5
Pris:             2/5
Produkt:       4/5

Totalt:          3/5

Skulle antagligen inte köpa igen.

XoXo
Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback