How To!

Skrivet 2011-10-27 @ 21:57:05
Här är min tutorial på hur man skapar det äckliga såret som jag visade för några veckor sedan. Jag vet att det var lång tid sedan men bättre sent än aldrig eller hur?


Steg 1. Applicera lim över önskat område!
Du kan använda dig av latex, flytande lim eller limstift. Om du använder vanligt lim så vill du bara vara helt säker på att limet är vattenlösligt innan du applicerar det. Jag valde att göra såret på min handled men samma metod gäller för ansiktet/magen/halsen ect.


Steg 2. Riv sönder massvis med bitar papper!
Vanligt toa papper funkar bäst. Riv massvis med bitar i önskad storlek och tryck fast dem ovanpå området där du har limet.


Steg 3. Applicera mer lim ovanpå pappret.

Steg 4. Applicera ytterligare ett lager papper.


Fortsätt denna process tills du har något som ser ut typ såhär...

Steg 5. Applicera concealer, foundation och puder över allt!
Detta gör du för att du vill att det ska se ut som din hy.

Steg 6. Ta en trubbig kniv eller ett annat spetsigt föremål och börja försiktigt att göra ett hål i ytan på det vi skapat hittills. Sedan gör du en skåra och trycker ut remsorna så att det bildas ett ca 1.5 cm brett mellanrum mellan de två sidorna.
Detta kommer ge effekten av att huden har slitits ut och att det är kött som visas i mitten.

Steg 7. Den roliga biten! Använd olika gråa/bruna/lila/rosa och gula/gröna skuggor för att skapa en smutsig irriterad effekt som om du hade blåmärken och irriterad hud.


Steg 8. Blod! applicera det så kladdigt som möjligt!
Jag hade inget blod hemma så jag körde på ett rött nagellack istället xD










Kommentarer
Postat av: kaffehörnan

De du har tagit, kommer nog bli jättebra.

Blir bara glad att du gjort det. Jag vet att du gjort de bra, ingen tvekan.

Skicka du de du tagit, så kan jag ju göra ett inlägg i min blogg, sen har jag ju din banner, så gör jag den klickbar till din blogg

kram

2011-10-27 @ 22:17:42
URL: whttp://www.kaffehornan.se
Postat av: kaffehörnan

Shit vad grym du är

Blod är rätt dyrt om jag inte minss fel

kram

2011-10-27 @ 23:41:43
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback